hamvatan

hame chi az eshgh ta siasat

hamvatan

hame chi az eshgh ta siasat

درد دل(۱)

از وقتی بچه بودم از مردایی که خودشون رو از زن ها بالاتر میدونستن بدم می اومد.این احساس هماراه با من رشد کرد و بزرگ شد تا اینکه تبدیل به یه نفرت شد.مثلا الان یکی از دوستای بابام ازین مرداست که زنش رو آدم حساب نمیکنه.هروقت میبینمش دوست دارم خفه اش کنم.

حالا جالب اینجاست تو خانواده مون تقریبا مرد سالاری منقرض شده.شاید مثل اکثر خانواده های الان فرد سالاری(چه اصطلاح من در آوردی ای)معنا نمیده و همه ی تصمیم ها با هم گرفته میشه.

خلاصه همین احساس باعث شد که احساس کنم من ساخته شدم که وکیل بشم و حق زن ها رو بگیرم.از نظر حقوقی قانون معمولا حق رو به آقایون میده و ما خانوم ها مورد ظلم واقع شدیم.مثلا همین حق طلاق که با مرده.که البته میدونم این قانون اسلامی واسه این تصویب شده که زن ها از روی احساس تصمیم میگیرن.ولی الان میبینم(حداقل تو فیلم ها)که اگه زن از رو احساس تصمیم میگیره مرد از رو هوس تصمیم میگیره.همه ی ما بارها و بارها این صحنه ها رو تو فیلم ها دیدیم که مرده خیلی راحت به زنش میگه اگه فلان کار رو نکنی طلاقت میدم.یا میره یه زن دیگه میگیره اگه زن اولش بخواد اعتراض کنه با تهدید معروف((طلاقت میدم))دهن طرف رو سرویس میکنه.اون زن بیچاره هم از ترس آبروش با شرایط میسازه.اگر هم نسازه دیگه کسی نمیگه چرا جدا شد؟همه میگن مشکل داشته(بیشتر تو خانواده های سنتی)

به جز این مورد موارد دیگه ای هم هست مثل چند زن داری و حضانت بچه(من املاش رو بلد نیستم.مگه چیه خب؟)که در مورد هرکدومش میشه اندازه ی یه پست حرف زد.

چند وقت پیش خونه ی یکی از اقوام داشتیم بحث میکردیم.من چند مسئله راجع به ازدواج که تو احکاممون خوندم رو گفتم که الان مینویسم(شنیدنش خالی از لطف نیست)

.... فرمود:زن خوببه حرف شوهرش گوش میدهد و مطابق دستوراتش عمل میکند(!)

اینجا میتونین به جای زن خوب بذارین بچه ی خوب

....بدون اجازه ی شوهر شغل نگیریم که آرامش و صفای زندگی را به هم میزند.این حق شوهر است که اجازه بدهد یا ندهد.

من قبول دارم که مرد اجازه داره نذاره زن تو محیطی کار کنه که همه مرد باشن اما پس تکلیف آقایون چی میشه؟این رو هم میدونیم که چقدر مردا هستن که با منشی هاشون رابطه دارن و اگه زن بخواد اعتراضی بکنه بهش انگ شکاک بودن میزنن.

اینم یه حدیث دیگه:((اگر سجده کردن در برابر غیر خدا جایز بود دستور میدادم زن برای شوهرش سجده کند))

من رو که یاد آیین برده داری میندازه.شما رو نمیدونم.

خلاصه بحث به اینجا رسید که من گفتم اگه من باید طبق این اسلام ازدواج کنم که تا آخر عمر مجرد میمونم و قید اون نصفه ی دیگه ی دین رو زدم.

بقیه ی بحث جالب بود.یکی ازین پسرای فامیل واسه من اظهار نظر میکنه که زن وظیفه شه که ظرف بشوره غذا درست کنه و....

منم در جواب گفتم اتفاق خود پیامبر فرمودن(این رو دبیرموون گفت):زن وظیفه نداره کار خونه انجام بده اگه میکنه لطف میکنه حتی وظیفه نداره شیر به بچه بده میتونه بگه واسه بچه اش دایه بگیرن.

البته این رو من به زبون خودم گفتم ها.نگین تحریف کرد(ایول اسلام.جیگرم حال اومد)

خلاصه این یارو لج کرد که نه زن وظیفه شه.

من:همین حرفا رو بزن که هیچکی حاضر نشه زنت بشه

اون:کی زن خواست؟من مگه خلم زن بگیرم

من:گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده.

ادیگه مامان اینا دیدن نزدیکه پاشیم هم رو بزنیم اون رو از اتاق بیرون کردن........
پی نوشت:این پست فقط حرفایی بود که تو دلم مونده بود و اصلا موضع گیری یا توهین به چیزی یا کسی نیست.فقط درد دل یه وکیل آینده بود(بگو ایشاا...)یاسی میخواد بخوابه.دیگه نمیذاره بنویسم.تا اینجاش رو فعلا در موردش بحرفیم تا بعد. 

نظرات 52 + ارسال نظر
خواهری شنبه 26 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:25 ق.ظ

حرف در این موارد زیاده،ولی متأسفانه مردم اطلاعاتشون در این ضمینه کمه،یعنی اسلام رو خوب نمیشناسن، هر کسی هم که میاد،برداشت خودشو میگه،اون حدیث ای که گفتی برا سجده بود،درسته، ولی تفسیرش اینه: هیچ وقت خدا چنین چیزی رو نخواهند گفت،چون میشه کفر محض،ولی همینطور که تو حدیث هم گفته شده،خدا میخواستن اهمیت همسر و گوش کردن به حرف مرد رو بگن،یه چیزایی هست که من الان حالش رو ندارم باز کنم،ولی استحکام زندگی به خیلی چیزا بستگی داره،زندگی هم یه ستون محکم میخواد،که مرد اون ستون هست.
الان حال ندارم بیشتر بنویسم،حالا میام بیشتر برات میگم. ولی اینو میدونم که از زمان پیامبر هم احترام و برابری بین زن و مرد بوده و الان هم مورد تاکید اسلام هست. نمیدونی چقدر کتاب نوشته شده در این رابطه که مردها اگه میخوان به مراتبی از عرفان و سلوک معنوی برسن، بیسیک ترین قانون هاش، رفتار بسیار خوب با همسرشون هست.
حرف تو این مسایل زیاده،یه وقت میخواد و حال مناسب، که من الان هر دو تاشو ندارم، همین دیروز پروژه هامو دادم، از خستگی له شدم دیگه.
حالا بگو ببینم کلک،تو از این چیزا نمیگفتی، نکنه ناقلا خبریه؟؟؟؟؟؟؟!!! نامرد تو که حرفتو به خواهری میزدی، حالا ما دیگه غریبه شدیم؟!!
یا حق

مگه ما نمیگیم احترام متقابل؟پس چرا زن برای مرد چرا نگفته کلا برای همسر؟مگه زن برده است ؟
من قبول دارم مرد همون ستونیه که تو گفتی.اما بحث استحکام و تکیه کردن زن به مرد یه چیزه بحث همکاری و توافق طرفین در تصمیم گیری ها یه چیز دیگه است.
آره مثلا یه حدیث اومده بود که مردا هرچه ایمانشون بالاتر باشه محبتشون به همسرشون بیشتر میشه(اما ما که تو فیلم هایی که ساختار سنتی دارن میبینیم مردها که جانماز آب میکشن حتی گاهی به زناشون میگن ضعیفه یا یه جوری صداشون میکنن انگار کلفتشونه.این رو که نمیتونی انکار کنی)
اصلا ازین شوخیت خوشم نیومد.فکر کنم واجب شد یه پی نوشت بذارم که بابا اینا فقط دلایلیه که من میخوام وقتی وکیل شدم از حقوق زن ها دفاع کنم.از حقی که پایمال شده

پریا شنبه 26 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:26 ق.ظ http://www.blogme.blogfa.com

تو درست گفتی عزیزم
زن هیچ وظیفه ای در قبال کار در خونه یا شیر دادن بچه نداره

متاسفانه ما هم یکی دو نفر این فرمی تو فامیل نزدیک داریم
حیف که بزرگترن و احترامشون واجب، وگرنه میرفتم یقه شونو میچسبیدم میزدمشون!

اما حال میکنم اسلام گفته مرد وظیفه شه کار کنه و پول در بیاره.اصلا جدیدنا انقدر با این اسلام حال میکنم.
اشکال نداره بزن قبلش بگو در راه اسلام(یاد طالبان افتادم که گردن میزنن )

معصومه شنبه 26 دی‌ماه سال 1388 ساعت 02:16 ب.ظ http://www.ordibehesht1369.blogfa.com

ایول وکیل آینده ..
معلومه دلت خیلی پره از این موجود دو پا (مرد)...
بیخیال دنیا دو روزه ...
ولی دستورات اسلام فقط به صلاح آدما حرف میزنه ها.. اینجوریا که تو فکر میکنی نیست ...

آخی چه عجب یکی ما رو جزو وکلا حساب کرد.ممنون عزیزم.مشکل من اینه که فکر میکنم اینا دستور اسلام نیست.

معصومه شنبه 26 دی‌ماه سال 1388 ساعت 05:07 ب.ظ

بلــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه ...

بله.......

سیاوش شنبه 26 دی‌ماه سال 1388 ساعت 08:40 ب.ظ

شاید هم درست فکر می کنی که اینا دستور اسلام نیست؟!!!!!
به هر حال وکیل آینده وقتی وکیل شدی ادامه میدیم به باقی صحبت... بدم ایشالا وای میستم خواستم از زنم جدا شم می یام آبجی یلدام وکالتمو به عهده بگیره...

منم مهر زنت رو میذارم اجرا میندازیمت زندادن با هم به ریشت میخندیم.تا تو باشی چشم بسته مهر کسی کنی

پاییــــــــــــــــــــــــزان شنبه 26 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:19 ب.ظ

سلام نازنین یلدام

عزیزم من کامنت خصوصیت رو که دیدم فکر کردم از طرف اونیکی یلدا دوستمهآخه پاییزان دو تا یلدا داره...

رفتم برای اون یلدا جواب دادم

راستش من درست نفهمیدم منظورت چی بوددددد از اون بازیبیشتر برام توضیح بده

از این به بعد یه نشونی بذار که بفهمم کدوم یلدایی .آخه اون یلدا هم نشون نمیذاره

بیانیه دادم به دوست پسرای پاییزان بیان و مطلب فمینستی رو بخونن

عزیز دلمی

سلام.دلم تیکه تیکه شد.یعنی تو من رو از رو حرفام نمیشناسی؟
دوست پسرای پاییزان؟گردنشون رو میزنم.
بازیه اینجوری بود که یه وبلاگ باز کنیم .اسم و پسوردش رو به کسایی که میخوان بدیم.اونا هم بیان و هرکس به سبک خودش تو مطلب بنویسه.همه با یه اسم مستعار.بعد ما میریم میگیم مثلا این مطلب لوسه رو یلدا نوشته.بعد من میگم نخیرم نیلو نوشته.
بعد اینجوری میفهمیم چقدر دوستای وبلاگیمون رو میشناسیم(البته دوستای تو من رو نمیشناسن)

پاییــــــــــــــــــــــــزان شنبه 26 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:39 ب.ظ

یلدام خدا در قرآنش این احکام رو بر اساس دلایل و اهداف خیلی جامع تری آورده و احتیاج هست با کمی مطالعه و بالا بردن سطح آگاهی راجع بهش نظر بدیم (منظورم به اون آقاست که طرف بحث شما بوده در اون جمع) خدا حتی انسان رو به حیوان هم برتری نداده چه برسه انسان به انسان(مرد به زن یا زن به مرد)این اشکال از فهم بعضی از آقایون و خانوما هست اگر چنین حرفایی میزنن ...

قانون ما کلاْ اشکالاتی بهش وارد هست چون بر اساس نیازمندیهای الان تنظیم نشده بلکه مال شونصد سال قبله (حالا این اغراقه ولی عمق فاجعه مد نظرمه)

این قانونا برای تو که بد نشده رفتی بدون اجازه من با کیانا می پریتازه کلی هم تعریفشو میکنی و من به این خوبی رو انکار میکنی

کل یوم ازدواج توی این زمان آب در هاون کوباندنه


من با احکام قرآن مشکلی ندارم عسیسم.من با احکام جعلی مشکل دارم.پیامبر نمیتونه همچین توهینی به خانومها کرده باشه که سجده کنن واسه شوهرشون.
واسه تو هم بد نشده میشینی خونه پاهات رو میندازی رو هم من که اومدم میگی برو واسه خودت شام درست کن من که کلفت تو نیستم.من همسرتم
اره دقیقا باهات موافقم خیلی کار بیخودیه.من که بعد تو و کیانا پریا رو هم که بگیرم دیگه ازدواج نمیکنم.میدونی من اصلا قصد ازدواج ندارم

خواهری یکشنبه 27 دی‌ماه سال 1388 ساعت 04:56 ق.ظ

پاییزان خانم:
سلام،
اون قانونی که شما میگین،و میفرماین قدیمی هست، به این خاطر مشکل داره که عوض شده، اون اسلام خالص نیست.
اسلام دوتا قانون داره، یکی بهش میگن احکام اولیه یکی هم احکام ثانویه (البته میدونم شما خودتون استادین،قصد جسارت ندارم،فقط برا یاد آوری عرض میکنم) احکام اولیه همونایی هست که خدا فرموده و عوض هم نمیشه،احکام ثانویه، احکام ای هست که با توجه به شرایط زمانی تغییر میکنن، حالا اون جایی که میگین مشکل هست،بر میگرد به احکام ثانویه، و مشکل از کسانی هست که این احکام رو اجرا میکنن، حداقل من خودم رو در سطحی نمیبینم که بخوام بگم درست وضع نشده، ولی لااقل اینو میتونم بگم که درست اجرا نمیشه.حالا هرچی مشکل هست از قامت نامیزون ما آدمست،نه احکام الهی و یا دین، چون اون خدایی که احکام رو صادر کرده خودش بهتر از ما میدونه که درو زمونه عوض شده،100 درصد میدونه چی بگه که برا همه زمان ها استفاده بشه و نه فقط در زمان حضرت رسول. خلاصه هرچی کمو کاستی هست مشکل از ما آدمست،نه دین خدا!
ازدواج هم تو این دورو زمونه آب تو هوان کوبیدن نیست (با احترام به نظر شما،من نظر خودم رو بیان میکنم،قصدم این نیست که بگم حرف شما اشتباه هست،لطفاً چنین برداشتی نشه. من فقط نظرمو میگم) بستگی داره چجوری به این قضیه نگاه بشه. بازم متأسفانه برداشت هایی که از این قضیه صورت میگیره اشتباه هست،و خیلی از جوون ها با دیدن همین چیز های غلط یا از ازدواج بیزار میشن،یا میترسن سراغ این قضیه برن. در حال ای که اگه به نکات سازنده این امر نگاه کنن و کسانی هم باشن که راهنمایی درست بدن،حاضرم قسم بخورم خیلی ها مشتاق میشن برا انجام دادن این امر مقدس و مهم (اهل شعار دادن و شعار ای حرف زدن هم نیستم، دارم جدی میگم).
موفق باشین و سر بلند
در پناه خدا
یا حق

حالا ما هم اجازه داریم تو این بحث شما شرکت کنیم یا ما بریم عروسک بازیمون رو بکنیم؟
با اجازه ی جمع.
خواهری جون من دقیقا همین رو میگم که این احکامی که به نظر من و پاییزان با لان جور در نمیاد حرف خدا نیست.یا همین احادیث.که یکی تنرویه میگه جعلی یکی مثل شما میگه مربوط به این زمان نیست و این حرفا.در اصل مطلب هم فرقی نمیکنه.هردومون میدونیم که مصداق ازدواج های الان نیست.چون یه زن خیلی لطف کنه شوهرش رو آدم حساب میکنه(قبر خودم رو کندم با این حرفام)
برای اولین بار بود انقدر باهات موافقم خواهری جونم.
اما از نظر من ازدواج یه چیزی فرای آب تو هاون کوبیدنه.ازدواج واسه مردا یا کلفت گرفتن و کسیه که واسه شون آشپزی کنه و در واقع همون خونه ی مجردیشون و زندگی مجردیشون رو جمع و جور کنه(ما یکی از قومای سببیمون همینجوریه بعد ازدواجش هرشب تا آخر شب تو پارکه.اصلا انگار نه انگار.موارد زیا دیگه ای اینجوری هست.و فکر میکنم اونقدری کم نیستن که بشه به حساب نیاوردشون)
واسه یه عده ی دیگه از مردها هم رفع دسته ای از نیازهاشونه.که البته این خوبه واسه این که به گناه کشیده نشن ازدواج کنن.اما از یه دید هم خودخواهانه است.مثلا این که میگن خانوما تو جلسات آخر خواستگاری(که تقریبا قطعی شده ازدواج)باید خانوم رو با یه لباس نازک ببینن تا ببینن......(اینم که میگم واسه یکی از اقوام پیش اومده که خانواده ی داماد زنگ زدن گفتن بگین دخترتون یه لباس چیزتر بپوشه)
این چیزی جز استفاده ی ابزاری از زنه؟
واسه همین چیزاست که من با اساسه ازدواج مخالفم(البته از دید یه دختر)البته من

خواهری یکشنبه 27 دی‌ماه سال 1388 ساعت 04:57 ق.ظ

یلدا جان، بی زحمت اون کامنتی که اسمم رو اشتباهی گذاشتم پاک کن. ممنون

چشم.الساعه.ما مطیع امر شماییم.

علی تنهاست یکشنبه 27 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:56 ق.ظ

پیامبر اکرم (ع)می‌فرمایند:

گناه بزرگی است که مرد، خانوادة خود را رها کند، و بطور کامل و دقیق‌، نیازمندیهای مختلف آنان را برآورده نسازد.

بهترین مردان شما کسی است که برای زنان و دخترانش بهتر باشد.

هر کس ـ از مردان ـ به خانوادة خود رسیدگی نکند، ملعون است ملعون‌!

بهترین شما کسی است که برای خانواده‌اش بهتر باشد و من برای خانواده‌ام از همة شما بهترم‌.

آن که با خانواده و همسرش خوب رفتار کند، خداوند بر عمرش بیفزاید.

خدمت به خانواده نمی‌کند مگر آنکه صدیق و راست کردار باشد. و یا از شهیدان و در زمرة آنان باشد، یا مردی باشد که خداوند، خیر دنیا و آخرت را برای او خواسته باشد. یعنی‌; چون انسانی نیک سیرت و محبوب خداوند است‌، می‌فهمد که باید به خانواده و همسرش نیکی و احسان نماید.

مردی که همسرش را بیازارد، نماز و هیچ کار خیری از او پذیرفته نیست‌. و اولین کسی است که وارد آتش دوزخ خواهد شد.

کسی که زن می‌گیرد، باید احترامش کند.

تعجب می‌کنم از آن کسی که همسرش را بیجا می‌زند: با این که خود، به این کتک سزاوارتر است‌.

اینا بخش خیلی کوچکی از حقوق زن بود
حتما از آخریش خیلی خوشت آمد

دم تو و حضرت محمد جوووووووون گرم.جیگرم حال اومد داداشی.ممنون که از ما مظلوما دفاع کردی.

مصطفی یکشنبه 27 دی‌ماه سال 1388 ساعت 02:28 ب.ظ

سلام
امیدوارم یه روز یه کامنت بذاری و بگی از این به بعد با سایت من به این آدرس مراجعه کنید - با احترام وکیل یلدا
---------------------
خانم وکیل میشه بفرمائید چطور میشه برای شما پیام خصوصی گذاشت؟

میدونی همچین یه نموره این آق داداش ما غیرتیه.اومد کلا همه ی خصوصیا رو بست.اما واسه گل روی شما هم که شده من افتتاحش میکنم.
یعنی میشه منم وکیل شم؟خدا جونم کمکم کن بتونم به هدفم برسم.شما هم دعا کنین.

پاییــــــــــــــــــــــــزان یکشنبه 27 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:02 ب.ظ

من و خواهری و یلدام همه مون یه چی میگیم ولی به اشکال متفاوت میتونیم به اجماع برسیم خوشبختانه هم نظر خواهری درسته هم نظر یلدام هم نظر من چون هر سه براساس تجربیاتمون حرف میزنیم سوای معلوماتمون در این خصوص ... هر سه فکر در واقعیت جامعه و روزمرگیهای ما هست ...

این تجربیاتی که گفتی یعنی چی اونوقت؟دی

پاییــــــــــــــــــــــــزان یکشنبه 27 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:03 ب.ظ

آره بازی جالبیهاتفاقاٌ یکی از دوستای من با دوستاش چنین رسمی در وبلاگش داشتندولی اونا اسمشون رو مینوشتن پایین نوشته شون

اصلش به اینه که هم رو نشناسیم.اون که قایده نداره.اگه دوست داشتی به بچه های وبلاگ بگو ببین میان.من که روم نمیشه

خواهری دوشنبه 28 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:42 ب.ظ

ino bekhon,javabe on chizi ke behem gofti:
http://wp.arshian.info/?p=274

این رو قبلا خوندم.چند روز پیش هم دوباره خوندم.اتفاقا انقدر دوسش دارم

خواهری دوشنبه 28 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:43 ب.ظ

حالا باهات حرف دارم،میام.
فعلاً اون لینک رو بخون.
یا حق

منتظرم عزیزم.فقط این رو با خشانت گفتی دیگه؟
آیکون ترس.
من بیگناهم ها

خواهری دوشنبه 28 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:00 ب.ظ

یلدا خیلی بدی.
تو نمیخواد بری من میرم،برا همیشه...
خداحافظ

خواهری من که اولش گفتم امشب عصبانیم یه چیزی گفتم ناراحت نشو.اصلا بوووووس.
نه من میرم نه تو.اونی که امرزو گفتم میره

خواهری دوشنبه 28 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:16 ب.ظ

اولش این جمله تو پرانتز رو نوشتم،امدم تو وبت بزارم،یاده همین حرفت افتادم که گفتی اگه امروز هرچی گفتم،ناراحت نشو،اعصاب ندارم.
بعد امدم تو وبت دیدم، جواب دادی...
حالا اینم جمله ای که میخواستم بگم: (متأسفام برا خودم که بعد این همه وقت نفهمیدی که چقدر دوست دارم.)

عزیزم گفتم که شرمنده ام.ببخشید دیگه؟

خواهری سه‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:00 ق.ظ

boshhhhhhhhhhhhhhhh

مرسی عسیسم

صدرا بهنام سه‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:17 ب.ظ

سلام
نوشته هات بدبینانه ست!
معتقدم اگر دیدی برای زندگی مشترک متحمل زحمت شدی و یا داری منت سر دیگری میگذاری هیچ وقت این کار را نکن.
زندگی مجردی بسیار خوش تر از تحمل رنج و عذاب ابدی است!

سلام.قضاوت شما هم زودهنگام شما خودت رو بذار جای ما خانوما.وقتی تو کتابای احکامتون همچین چیزی رو میخونین میتونین سکوت کنین و بگین اشکال نداره اصلا ازدواج نمیکنم.
مسئله ی یه نفر نیست.مسئله اسلامه که داره اسمش با این چیزا خراب میشه.
کاش میشد شما هم یه نگاهی به این کتابایی که ما میخونیم بندازین و بعد خودتون قضاوت کنین که میشه به این احکام بدبین نبود؟تازه من خیلی هاش رو به دلیل بعضی از احتیاط ها نتونستم بیارم.وگرنه تو هینی که به ما خانوم ها شده فراتر ازین چند تا حدیثه

صدرا چهارشنبه 30 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:32 ق.ظ http://www.roozha88.blogfa.com

می دونی جالب چیه؟این جور حساسیتا اگه واسه مردا باشه»ماشاالله غیرته و مرد با عر ضه و غیرتیه
اما خدا نکنه یه زن ازین حساسیتا داشته باشه،اونوقت اسمش می شه حسادت زنانه

وای خدا از دهنت بشنوه.اتفاقا منم بحثم سر همینه.خودمم با داداشم همین مشکل رو دارم.اگه من برم با یه پسر چت کنم آقا غیرتی میشن.اما ایشون اگه هرکاری کنن ما باید سکوت کنیم وگرنه متهم به حسود بودن میشیم.
حالا تازه ما که خواهر برادریم وای به حال زن و شوهرا(الهی بمیرم واسه دل اون زن)من چند وقت پیش همین بحث رو سر کلاس مطرح کردم اما هیچکس نتونست جوابم رو بده.حتی اونایی که معقد بودن مرد باید غیرتی باشه نتونستن بگن چرا زن نباید حسود باشه؟اگه غیرت مرد نشانه ی علاقه اش به زنه چرا حسادت زن نشانه ی علاقه نیست ؟غیرت مردا گاهی خیلی مشکل ساز تر هم هست و باعث میشه گاهی بدون اینکه بخوان حقایق رو ببینن مرتکب قتل بشن.اما خانوما نهایتا طلاق میگیرن(یا به قول من طلاق میدن شوهرشون رو)

ممنون از نظرتون.حرف دل خودمم بود.راستی شما همونی هستین که تئاتر کار میکرد؟

پاییــــــــــــــــــــــــزان چهارشنبه 30 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:20 ق.ظ

چرا خواهری رو اذیت میکنی.کیانا بهت محل نمیده دق دلیش رو سر این بچه در میاری

عزیزم منظورم از تجربیات .دیده ها و شنیده های خودمون بوددددددددددد .که البته ما هم برا ساس اکثریت موجود حرف میزنیم ... انقدر از گوشه کنار چیزایی دیدیم و شنیدیم باور شده در مااااا

اره بازی جالبی میشد

یلدا گفته بودم خیلی باصفاییزلال و دوست داشتنی دوستت دارم عزیزم

تو چرا هرچی میشه گردن این بچه میندازی؟
آها.پس تو تجربه نداری؟خیالم راحت شد.
پس چرا مظرحش نمیکنی؟
عزیزم ممنونم.تو هم همینطور.فقط من یه دیقه برم این هندونه ها رو بذارم یخچال گرم نشه

معمار بیکار چهارشنبه 30 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:19 ق.ظ http://bluelake.blogfa.com/

ببین عزیزم احادیث رو بیخیال چون اصلا معلون نیست که اونی که این حدیث رو از زبان امام معصوم نقل کرده خودش صحت عقلی داشته یا نه!اما میشه رو قران بحث کرد.
به نظر من یه سری چیزهایی که تو کشور ما اومده تحجر و عقب ماندگی عرب هاست،اونم تقصیر اونا نیست تقصیر دولت مردای خودمونه که واسه اینکه دوروز بیشتر حکومت کنن از حربه دین استفاده میکنن و میگن اینو اسلام گفته اون اسلام یا اینکه میگن اسلام باعث آبادانی و روشنفکری ما شد.....

توی تاریخ و یا حتی تو لوح نوشته های زمان هخامنشی داریم که بسیاری از قسمت های تخت جمشدی به وسیله خانم ها ساخته شده و اونا ناظر و مهندسش بودن حتی مرخصی زایمان هم داشتن،اما این روزها تو کتابیای دینیمون میخوانیم که زنای ایرانی بعد از آمدن دین اسلام جز آدم ها حساب شدن و قبل از اون حقوق شهروندی نداشته(حالا یکی باید بگه که برین بابا تو مهد اسلام(عربستان)زنان هنوز خیلی از حقوق رو ندارن)
اگه کتاب دو قرن سکوت زرین کوب رو بخونی متوجه میشی که چرا ایرانی ها دو قرن جنگیدن تا اسلام رو در نهایت پذیرفتن...یکی از دلایلش همینه که تبعیض جنسیتی شدید بین زن و مرد وجود داره

دقیقا بسیاری از احکامی که تو این مملکت به اسم اسلام اجرا میشه مخالفه اسلامه.مثلا اسلام گفته تجسس حرامه.بعد وقتی میبینن یه دختر و پسر تو ماشینن ازشون شناسنامه میخوان که ببینن چه نسبتی با هم دارن.
من اطلاعات تاریخیم خیلی کمه.نمیتونم حرفتون رو تایید یا رد کنم.
فقط میدونم این عربای متحجر سوسمار خور از اولم مشکل داشتن.ایکیش زنده به گور کردن دخترا(یکی نیست بهشون بگه اگه زنا نبودن شما هم نبودین)هنوزم که هنوزه نمیخوان برابری زن با مرد رو بپذیرن.مثلا میگن مردای عرب خیلی هاشون اجازه نمیدن خانوما جلوی ماشین بشینن.و خیلی مسائل دیگه که اینجا جاش نیست مطرح کنم.
اما من باهاتون موافق نیستم که توی اسلام تبعیض جنسیتی وجود داره.این احکام کج و کوله ماله اسلام نیست.میشه یه مثال بزنین؟
از نظرتونم خیلی ممنونم.

صدرا چهارشنبه 30 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:30 ق.ظ http://sadra16.blogfa.com

اینها قوانینی از اسلام ۱۴۰۰ سال پیشه و در فقه مترقی این مسائل تا حدود بسیاری حل شده است.
به نظرم بهتره که همه٬‌چه زن و چه مرد و چه مسیجی و مسلمون و زرتشتی و غیره همه اخلاق رو سرلوحه قرار بدن و نه دین رو٬‌چون اخلاق یک قانون جهانیه که در تمام دنیا به یک صورت اجرا می شه٬ اگر همه از راه اخلاق با هم برخورد کنند اون موقع مرد هم حق طلاق رو برای زن قائل می شه٬‌چون اخلاق این رو حکم می کنه٬ حالا چه طرف مسلمون باشه٬‌چه زرتشتی!
امیدوارم که وکیل خوبی بشی٬ چون گرفتن حق آدمها خیلی کار سختیه٬ و قضاوت کردن به شدت کار مهمیه٬ برات آرزوی موفقیت می کنم

میدونم تا حدی حل شده.اما به نظرم باید یکی جلوی پخش این احادیث رو بگیره که اینجوری با اسم اسلام بازی نشه.اعصاب ما رو هم اینجوری متشنج نکنن.مردا هم انقدر سو استفاده نکنن.
درسته دیگه کسی به این چیزا که زن باید به شوهرش بگه چشم و این حرفا معتقد نیست اما هنوز آثاری از تبعیض جنسیتی میبینیم که امیدوارم از بین بره.بعضی از مردا از همین احادیث برای تخریب شخصیت ما استفاده میکنن.کاش میشد اینجور آدما رو با همین دستام خفه کنم
این اخلاق رو خوب اومدی.خوب یا بد بودن به مسلمون بودن نیست.منم معتقدم هر کسی باید اول یه انسان واقعی باشه بعد یه مسلمون واقعی.
این دعای آخرت عجیب ترسید برادر

مریم360 چهارشنبه 30 دی‌ماه سال 1388 ساعت 02:21 ب.ظ http://chizar360.blogfa.com

سلام یلدا جان
درست نوشتی
کلامت به حق زیبا و قابل تامل بود

سلام عزیزم.ممنونم.کامنت تو هم باعث دلگرمی منه.

معمار بیکار چهارشنبه 30 دی‌ماه سال 1388 ساعت 02:55 ب.ظ http://bluelake.blogfa.com

برای تبعیض جنسیتی نمیشه گفت که کاملا اسلام تفاوتقایل شده اما در بعضی ها تبعیض هست:
*مثال آیه11سوره نسا(مربوط به ارث)

*ایه 34 سوره نسا :در همان ابتدای آیه آمده که مردان سرپرست زنانند به سبب بـــــرتــــریـــهایی که خدا به برخی از آز آنان در برابر برخی دیگر....

***یه جای دیگه هم تو قرآن هست که به مردان اجازه کتک زدن زن رو میده که البته از امام صادق حدیث هست که منظور خدا در اون آیه کتک زدن با چوب دندان(یه نوع چوب که عربا برای تمیز کردن دندوناشون استفاده میکنند(اینم یه نوع فرق گذاشتن بین بنده هاس دیگه چرا اونا باید مارو بزنن؟)

++یا مثلا برای خیلی از مجازات هایی که انجام میشه اصلا اسلام نگفته که اون مجازات ها رو انجام بدین:
مثال آیه 15و14سوره نسا که مربوط به زناو فحشاست که در آن حرفی از سنگسار نیامده.
ازین جور احکامی که به اسم دیدن داریم ولی اصلا تو دینمون نیست هم کم نیست عزیز دلم.
در کل معتقدم که دین اسلام به خاطر اینه بعد از پیامبر به چند شاخه تقسیم شده به شدت هم تحریف و دستکاری شده.

در مورد سنگشسار کردن خانوما که منم وقتی فهمیدم این حکم اجرا میشده واقعا ناراحت شدم.پس اون مردایی که به زنشون خیانت میکنن چی؟اونا راست راست بگرن؟
ببین عزیزم اگه واقعا دوست داری احکامی در مورد حقوق زنان و علتشون بدونی یه فایلی دارم واست میفرستم.فقط ایمیلت رو بده.
راستی من همیشه فکر میکردم تو پسری.چرا؟
گفتم چه پسر باحالی انقدر طرف خانوماست.

badboy چهارشنبه 30 دی‌ماه سال 1388 ساعت 03:53 ب.ظ http://badboyjan.wordpress.com/

فقط چیزایی که ضد زنهاست رو پیدا میکنید و درشت نمایی میکنید .
همه چیز رو باید ۲ طرفه دید اگر اسلام واقعا ( واقعا ) چنین حرفایی در مورد زن زده باشه از اون طرف هم بهش امتیازاتی داده که نمونه اش رو خودت گفتی .
ولی اینکه مردها برای منفعت خودشون فقط احکامی رو که به سود خودشون هست رو قبول دارن مطلب دیگه ای هست و فکر نمی کنم مربوط بشه به اسلام.

چرا اینجا ویرگول نمیشه بذاری من بدون ویرگول اصلا نمیتونم حرف بزنم

پسر بد خودت که دیدی من خیلی از نکات مثبت رو هم گفتم و در آخر هم گفتم که من با اسلام خیلی حال میکنم(چون خیلی جاها حال مردا رو میگیره)
دوستانی که کامنت میذارن معایبش رو دیدن.من فقط جواب کامنتا رو میدم.
تا حالا دقت نکرده بودم.من به جای همه چی پرانتز میذارم.شما هم امتحان کن.خیلی حال میده.
ممنون از کامنتتون

خواهری چهارشنبه 30 دی‌ماه سال 1388 ساعت 08:21 ب.ظ

یلدا میبینم بلاگ ماشالا رونق گرفته!
ییهویی از کجا این همه بازدید کننده امد؟!!!!
مخلص پاییزان خانم هم هستیم.

یا حق

سلام.آره.انقدر ذوق کردم که نگو.همه دوستای پریا جونن.
شما بیجا میکنین.مخلص زن مایین.

مریم چهارشنبه 30 دی‌ماه سال 1388 ساعت 08:29 ب.ظ

سلام اقا سیاوش امیدوارم حال پدرتون خوب شه براش کلی دعا کردم

سلام مریم جونم.ممنون.بوووس

خواهری چهارشنبه 30 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:32 ب.ظ

بهت یاد ندادن دوتا بزرگتر صحبت میکنن، یه فسقلی پا برهنه نمیپره وسط حرفشون؟!
بهت یاد ندادن چجوری با بزرگ تر از خودت صحبت کنی؟
باید بیام بزنمت تا ادب شی؟!
دست پری خانم هم درد نکنه،دمه شما گرم!!!!
هندسه،چند؟!!

منظورت از فسقلی دقیقا منم؟به شما هم یاد ندادن وقتی وارد یه خونه میشی به صاحب خونه احترام بذاری ؟
چرا ولی تو که میدونی من رو پاییزان حساسم.
آره.خیلی دخمل ناز و مهربونیه.
عجب آدمی هستیا.حتما باید تو جمع میپرسیدی؟
هنوز ندادن.همه رو دادن جز هندسه و تاریخ

خواهری چهارشنبه 30 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:34 ب.ظ

واه واه،چه کلاس میزارن مردم،یعنی چی بعد تایید درج میشود، یعنی چی این سوسول بازیا؟!!
تو هم؟
ایش

عزیزم ما که به سیستم کامت خصوصی مجهز نیستیم گفتیم شاید کسی کاری داشته باشه تو جمع روش نشه بگه.نمیشه که مردم به خاطر این چیزا لنگ بمونن.اینه که گفتیم تاییدی کنیم.
ایشم خودتی

معمار بیکار چهارشنبه 30 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:27 ب.ظ http://bluelake.blogfa.com

من با اصل دین اسلام کامل موافقم ...با خیلی چیزاهاش هم موافقم خیلیییییییییی..اما معتقدم که تو دینمون خیلی تحریف شده ...تا حدودی هم به حقوق خانم ها آشنا هستم(به واسطه دوستام)
تازه خیلی از قوانین هستن که مرد و زن ندان اصلا تو دینمون نبوده ولی امروزه به اسم اسلام و تشیع دارن به خورد مردم میدن.

شایدم پسر باشم از کجا معلوم؟؟چرا این فکر رو میکردی؟؟
ولی نه ،من یک عدد دخترم که به خاطر همین تبعیض های جنسیتی و افکار قرون وسطایی بعضی از مردای جامعه امون مجبور شدم .....بقیه اش رو نمیگم رو حیه ام خراب که هست خرابتر میشه.

اول از همه یه سوال.تو ازدواج کردی؟آخه اول ایمیلت یه چیزی نوشته.
ها خب منم فکر میکنم بعضی از احکام که مربوط به اسلام نیست داره اجرا میشه به اسم اسلام.و ازین بابت که ما هم مجبور به سکوت هستیم واقعا عذاب میکشم.
اتفاقا دوستمم که کامنتات رو خونده بود فکر کرده بود تو پسری(منم اگه جواب اولین کامنتت رو بخونی میبینی هی گفتم شما و این حرفا حالا یهویی صمیمی شدم)
من که خیلی مشتاق شدم بقیه اش رو بدونم.یعنی راه نداره بگی؟
راستی ایمیل من اینه:yaldayalda7777@yahoo.com

اگه نخواستی اینجا بحرفی میتونی جواب حرفام رو ایمیل بزنی.راستی تو واقعا معمار بیکاری؟

علی تنهاست جمعه 2 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 06:38 ب.ظ

چی شده مگه؟ناراحت نباش دیگه.ما هم دلمون میگیره

خواهری جمعه 2 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 09:14 ب.ظ

چه عجب خانم تشیف اوردن!!

من که مدتهاست اینجاام

علی تنهاست جمعه 2 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 09:33 ب.ظ

ااااااا.ناراحت نباش دیگه

صدرا شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:11 ق.ظ http://www.roozha88.blogfa.com

بله،من همونی هستم که تئاتر کار می کنم

ایول.من انقدر دوست داشتم تو وبلاگم بیاین.کاش منم میتونستم تئاتر کار کنم

مینو شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 09:53 ق.ظ http://minimemol88.blogfa.com/

حرف دل همه رو زدی ...
دوست همسرم وکیله ... به همسرم گفت حق طلاقُ بده به خانومت ... آخه این بنده های خدا ( خانوما ) اگه همسرشون مشکل داشته باشه و بخوان جدا شدن یعنی دقیقاْ میمیرن و زنده میشن تا ثابت کنن ... اونم اگه بتونن ...
از وقتی فیلم سنگسار ثریا رو دیدم دیگه بیشتر از خدا و اسلام دلگیرم ...
آخه زن چه گناهی کرده که باید هرچی عذابه تو دنیا واسه اون باشه ...
جوابت به آشناتون هم عالی بود ... مرسی ...

اتفاقا منم همین رو میگم.خیلی نامردیه حق طلاق با مرده.حالا خیلی ها میگن میشه حق طلاق رو به زن داد اما کی روش میشه تو خواستگاری بیاد بگه من حق طلاق میخوام؟میزنن تو سرش میگن بشین سرجات ورپریده.
سنگسار؟ثریا؟قدیمیه؟من ندیدم.برم ببینم.
خداوند وضع هیچ گروهی را تغییر نمیدهد مگر آن که آنها خود وضع خویش را دگرگون سازند.
ممنون عزیزم

علی تنهاست شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 08:18 ب.ظ



سلام خواهری...
باشه دیگه ناراحت نیستم...شما لب تر کن ما اطاعت میکنیم

شخصیت های جدید تو وبت دیده میشن!؟!
بحث ام که داغه داغه...

دو سخن نا مربوط:

یک سر مو دلت سپید نگشت
هیچ مو بر تنت سیاه نماند
ای حسن توبه آنگهی کردی که تو را قوت گناه نماند
(غزالی)

مالی رو که دزد ازت برده حلالش کن
بگذار یک لقمه حلال! از گلوش پایین بره
همون لقمه حلال ممکنه به راه راست بیارش

سلام.ممنونم.فضای وبم غم زده شده بود.
آره.کلی دوست مهربون پیدا کردم.
شعرای باحالی بود فقط مطمئنی تیکه ننداختی؟

سیاوش شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 09:52 ب.ظ

واااااااااای مرسی... نمیدونم چی بگم یلدا شک زده شدم وقتی اینو خوندم... فقط یه چیزی... من داداشت بودم خیر سرم... فدات بشم آبجی گلم خدارو شکر الان بهترن... مرسی عزیزم... تو خبلییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی گلیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

خواهش میکنم.فقط حیف که وبم زیاد بازدید کننده نداره.البته من به دوستام گفتم بابای داداشم(!)مریضه واسش دعا کنین.مریم جون هم کلی واسش دعا کرده.واست یه نظر هم گذاشته.
تو هم خیلیییییییییییی خلیییییییییییییییییییییییییییییییی

عسل یکشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 03:33 ب.ظ

سلام یلدا جون من تازه تو رو پیدا کردم ولی شدیدا احساس می کنم میشناسمت و دوست دارم ..... منم همسن تو ام ولی من زندگیم مثل مال تو پر هیجان نیست کاش منم یکی از دوستام مثل تو بود.... اصلا بی خیال ........................ دوست دارم فعلا بای

مرسی عزیزم.تو خیلی به من لطف داری.
البته در مورد من یکم اشتباه میکنی.من اصلا زندگی هیجان انگیزی ندارم.روزهای منم مثل همه ی دخترای دبیرستانی زیر سنگینی فشار درسا کمرش خم شده و هر روز یکنواخت تر از دیروز.حالا یه روز ۲ساعت درس میخونیم یه روز سه ساعت.یه روز حسابان یه روز دین و زندگی.
فقط میخونیم.زندگیمون شده خر زدن.تازه من تو کلاسمون و شاید تو کل سومامون از همه کمتر میخونم.چون احساس میکنم خیلی ازین چیزا که تو کتابامونه به دردم نمیخوره.
عزیزم دلم مگه دوستات چجورین؟میخوای شماره شون رو بده من دو دقیقه باهاشون حرف بزنم همچین شاد و شنگول بشن که نفهمی.
آخه من کلا همینجوریم.نمیدونم چرا هرکی پیش منه یهویی ژرجنب و جوش میشه.میبینی بچه هه آرومه آرومه ها.تا میاد تو بغل من دیگه کافیه یه لحظه ولش کنی.میبینی جوگیر شد از دیوار راستم رفت بالا.آرزو به دل موندم یه بار بچه تو بغلم بخوابه(چه تریپ مامانی برداشتم)
هی روزگار نامرد.....................
دیدی دو خط نوشتی چجوری جوابت رو دادم.شما فقط یه موضوع به من بده.تا شب برات حرف میزنم.خب دیگه بریم به درسامون برسیم.خداحافظ

مینو یکشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 03:43 ب.ظ http://minimemol88.blogfa.com/

نه گلم قدیمی نیست ولی جدیده جدید هم نیست ...
نمیدونم ... همون که شهره آغداشلو و پرویز صیاد توش بازی کردن ...
در مورد سنگسار ثریا منوچهری ... اوایل انقلاب تو کوهپایه ایران ...
خیلی قشنگه ... حتماْ ببین ...

فیلمش مجازه دیگه؟منظورم اینه میشه از کلوپ گرفت؟خواستم بدونم که اگه یه وقت رفتم گرفتم یارو بهم نخنده.
باشه عسیسم.بوووووس

زهرا دوشنبه 5 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 04:43 ب.ظ

سلام به یلدای خودم و همگیتون
دلم واسه همگی مخصوصا خواهریم خیییییییلی تنگیده بود
وااااااااااااااااااااااااااااااااای پسر من چند ساله اینجا نیومدم؟!!!!!
اون روزی که یلدا وکیل بشه همه ی زن ها به حقشون میرسن هیشکی نیست که یلدا پیشش کم بیاره
یلدا از الان بهت تبریک میگم تو یه وکیل با حال میشی مثل اون روز زنگ دین وزندگی که بالاخره خانوم.ص کم اورد
میکم میخوای از الان موکلات رو تو نوبت بذار دیگه اون موقع سرت شلوغه ها

معصومه دوشنبه 5 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 07:46 ب.ظ

خواهری چهارشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 01:45 ق.ظ

خوب خدارو شکر دیگه دوست های زیادی پیدا کردی،سراغ خواهری رو هم نمیگیری...
باشه عزیزم، دیگه مثل اینکه وقت رفتن، بالاخره همه یه روزی باید برن...
یا حق

الحق که یه تخته ات کمه.کدوم دوست؟میبینی که اینایی که اینجاان دوستای من نیستن و الانم فقط به خاطر محبت پریا سعادت آشناییشون رو پیدا کردم.وگرنه هیچکس جای خواهری رو نمیتونه بگیره.آخه جز تو هیچکس اینجا داد و هوار راه نمیندازه.تو نباشی اینجا ساکت میشه خب.
نبینم حرف از رفتن بزنی ها.حالا دو روزه بازدید کننده داریم باز تو بزن تو ذوقم.
اگه بگی میرم همچین میزنمت که دیگه......(حساب کار دستت اومد الان؟)
یا علی

مینو چهارشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:06 ق.ظ http://minimemol88.blogfa.com/

مجاز که نیست ...
خارج از ایران ساخته شده ... بازیگراشم اکثراْ خارجین ...
ولی ممکنه کلوپ ها داشته باشنش ...
خوش باشی ...

تعجب کردن نداره که.گفتم شاید زمان خاتمی ساخته شده.
ممنون اط اطلاعاتت.از فردا میفتم دنبالش.
تو هم همینطور.بووووووووس

عسل چهارشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 06:17 ب.ظ

عزیز دلم همین که هنوزم این وبلاگ رو سرپا نگه داشتی خیلیه آخه من تا اومدم یه وبلاگ را بندازم و اسم انتخاب کنم و............... یهو دیدم وای رفتم سوم و دیگه مثل قدیما نمیتونم برم تو نت ........ البته امسال خیلی کم درس میخونم شاید به زور روزی 3 ساعت آخه منم به این نتیجه رسیدم که درسامون کاملا مزخرفه ولی خب مجبورم بخونم دیگه چاره ای نیست منم می خوام وکیل شم ولی نفهمیدم تو چطور رفتی ریاضی ولی می خوای وکیل شی..........؟ در هر صورت امیدوارم همیشه موفق باشی گلم

siavash شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 02:09 ب.ظ

alani nayofti donbalesha:D jorm dashtane in film:D mojaz ke nist hichi... jormam mahsoob mishe:D

واقعا میگی؟من رو اسکول نکرده باشی؟من میخوام ببینم.مگه تو دیدی اصلا؟این مینو کم حرفه نمیگه جریانش چیه.لا اقل تو بگو مستفیض بشیم

سیاوش شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 08:55 ب.ظ

جریانش رو مینو خانم کامل گقت دیگه باقیشو خودت باید بینی... ولی جدی جدی این فیلم که داستانش واقعی , جرم محسوب می شه داشتنش... یه راهنمایی اونم اینکه این دست فروشا که فیلم می فروشن تو خیابون از اونا بپورس اکثرا دارن... بعد این فیلم الان خیلی معروفه آبجی گام کی اسکا کردمت...

کجاش رو گفت؟فقط اسمش رو گفت.داشتن خیلی چیزا جرم محسوب میشه.مثل ف.ی.ل.ت.ر شکن.
شهر ما ازین دستفروشا نداره.اونا کلاسشون بالاست اینجاها نمیان.
بپورس نه بپرس.
چی چی کردیم؟تو چرا انقدر دایره لغتت گسترده است؟من هیچی از حرفات رو نمیفهمم.

سیاوش یکشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 02:37 ب.ظ

سلام... مرسی مریم خانم خیلی ممنون من الان نظر شما رو دیدم واقعا ممنونم... شرمنده شدم از این همه محبت... راستی آبجی مهر زنم رو ۱۵۰تا سکه بیشنر نیمکنم... اونم نقدی بش میدم فکر کردی می تونی وکیل شی بندازیم زندان...

سلام.خواهش میکنه.کاری نکرده.وظیفه اش بود.
با این اوصاف کی زن تو میشه؟مردم دخترشون رو از تو جوب پیدا نکردن بسپارن دست شما.اونم با ۱۵۰ تا سکه

مینو دوشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 10:26 ق.ظ http://minimemol88.blogfa.com/

نه عزیزم ... اصلاْ کلاْ با این رژیم جور درنمیاد ...
جریان یه زنی که شوهرش تو شهر عاشق یه دختر ۱۴ ساله شده و میخواد اینو طلاق بده و با ۲ تا دخترا بزاره و ۲ تا پسراشو با خودش ببره ...زنه راضی نمیشه ...
شوهره با اخوند ده همدستی می کنن به ثریا می گن بره به یکی از مردای ده که تازه زنش مرده ( پرویز صیاد) کمک کنه ... بعداْ واسش حرف در میارن که زنا کاره و حکمش سنگسار ... اون مرد زن مدرهه هم مجبور میشه دروغ بگه که این زن فاسده ...
اولین صحنه اش اینجاست که خاله ثریا ( شهره آغداشلو .... که تو فیلم اسمش زهراست ) داره این جریان رو واسه یه خبرنگار خارجی تعریف می کنه ...
خیلی فیلم قشنگیه ... صحنه های سنگسارش ... آدمو داغون میکنه ...
من کم حرف نیستم که ...
الان خوب تعریف کردم ...

ممنون عزیزم.خیلی ممنوووووووونم.باحال بودم.حتما پیداش میکنم و میبینم.شما و کم حرفی؟استغفرا....
راستی خیلی وبت باحال بود.مخصوصا شکلکاش.

سیاوش چهارشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 01:29 ب.ظ

مینو خانم فقط یه چیزایی رو من اضافه کنم اون خبرنگار خارجی نبوده... فرانسوی ایرانی بوده... اسمشم تو واقعیت فریدون صاحب جم بوده. که بعد از اون داستان مردم دنیا متوجه همچین رسمی تو ایران می شن. و نظرشون جلب می شه سمت ایران... و با وجود انکار رسمی تعداد زیادی از مردم دنیا مخصوصا زنا هنوز هم به اعدام از طریق سنگسار ادامه داده میشه تو بعضی کشورای دنیا...
اینارو آخر فیلم به انگلیسی نوشته بود من اضافه کردم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد